تبلیغات
سید احمد الحسن ، یمانی موعود !!! ؟؟؟ ( الدجال ) عربی و فارسی - معنای صحیح وصیت در روایات

سید احمد الحسن ، یمانی موعود !!! ؟؟؟ ( الدجال ) عربی و فارسی

البیعة لله ( احمد الحسن یدعو الی النار)

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ سید احمد الحسن ، یمانی موعود !!! ؟؟؟ ( الدجال ) عربی و فارسی خوش آمد میگویم ... مطالب این وبلاگ به دو زبان فارسی و عربی می باشند و هر یک این مطالب را در جای مخصوص خود خواهید دید.

معنای صحیح وصیت در روایات

در روایات آمده است که صاحب امر توسط این سه علامت شناخته می شود:

یسأل عن الحلال والحرام قال : ثم أقبل علی فقال (ع): ثلاثة من الحجة لم

تجتمع فی أحد إلا كان صاحب هذا الامر : أن یكون أولى الناس بمن كان

قبله ، ویكون عنده السلاح ، ویكون صاحب الوصیة الظاهرة ، التی إذا قدمت المدینة سألت عنها العامة والصبیان : إلى من أوصى فلان ؟فیقولون : إلى فلان بن فلان.

ترجمه : از او در رابطه با حلال وحرام سوال می شود.پس گفت بعد از آن دوباره رو به من کرد و گفت سه چیز است که اگر در یک نفر جمع شدند حتما آن شخص صاحب امر می باشد.

1- اینکه او از تمام مردم ، نسبت به امام (ع)قبل خود اولویت دارد.

2- سلاح رسول الله(ص) نزد او می باشد.

3- واینکه صاحب وصیت ظاهره باشد.

معنای وصیت ظاهره را خود امام (ع)در روایت به شکل زیر بیان میکنند:

(در اینجا امام معنای وصیت داشتن را توضیح می دهد : به این معنا که

اگر شخصی به سمت مدینه برود وبگوید که فلان امام(ع)به چه کسی

وصیت کرد ؟؟ همه مردم اعم از پیر وجوان وکودکان به او بگویند که امام(ع) به فلانی وصیت کرده است.)

این معنای صحیح وصیت در این گونه روایات می باشد پس بهتر است به

جای اینکه با نظر خود روایات را تفسیر کنیم کمی به کلام اهل بیت توجه داشته باشیم

مصادر روایت :

الكافی : ج 1 ص 284 ح 2

الخصال : ج 1 ص 117 ب 3 ح 99

 

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه